Köp- och leveransvillkor

Beställning/Leverans

Som konsument som handlar hos poolmans.se omfattas du av Konsumentköplagen, Konsumenttjänstlagen och lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Köparen skall vara myndig eller inneha målsmans godkännande för att ingå avtal med AB Stockholms Mr.Poolman. Du har gjort en beställning kommer det automatiskt att skickas en bekräftelse till Din e-postadress. Din beställning skickas inom 1-7 arbetsdagar under förutsättning att varan finns i lager. Som konsument som handlar hos poolmans.se omfattas du av Konsumentköplagen, Konsumenttjänstlagen och lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Köparen skall vara myndig eller inneha målsmans godkännande för att ingå avtal med AB Stockholms Mr.Poolman. Du har gjort en beställning kommer det automatiskt att skickas en bekräftelse till Din e-postadress. 

Priser och frakt

Aktuella priser på produkter lämnas på poolamns.se som uppdateras i realtid. Priserna anges som standard i SEK och inkluderar moms. Vi reserverar oss för eventuella publiceringsfel. Eventuell fraktkostnad samt vilka fraktalternativ som finns att tillgå anges i kassan. Dessa kan variera beroende på vilka produkter ordern består av samt leveransadress.

Betalning/Avgifter

Samtliga priser visas som standars inklusive lagstadgad moms. Du kan välja mellan de betalsätt som presenteras i kassan. För att minimera risken för icke auktoriserad åtkomst är alla betalningsuppgifter krypterade.

Du kan välja att betala med konto/kreditkort eller mot faktura. Vid köp mot faktura samarbetar vi med Klarna.

Aktuella villkor för fakturaköp via Klarna. När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Vid val av delbetalning som betalsätt signeras ett villkors avtal av dig under betalningsprocessen. Detta avtal gäller mellan dig och vår finansieringspartner.

Leverans från vår internetbutik

Transportalternativ samt total leveranstid beror på vilken produkt du önskar köpa samt var du bor.  Beställningsvaror (varor som är i lager) skickas från oss normalt inom 7-14 arbetsdagar. Poolliner och poolskydd skickas inom 8 veckor och betalas i förskott. Skulle en vara ej finnas i lager hos leverantören kan denna tid komma att överskridas på obegränsat sätt. Leveranssättets tidsangivelse som anges i kassan är endast en indikation på hur många vardagar det tar innan leveransen når dig. Avvikelser kan förekomma av olika anledningar. Ett exempel skulle kunna vara att en försändelse felsorteras hos transportbolaget eller om en trafikolycka inträffar.

DHL Ombud

Med detta fraktsätt så skickas försändelsen till närmaste uthämtnings ställe för DHL.

PostNord MyPack

Med detta fraktsätt så skickas försändelsen till närmaste uthämtnings ställe. Du kan hitta dina ombud för PostNord här.

Avhämtning

Väljer du avhämtning så kommer varan Ej att skickas. Du förväntas då att inom 7 dagar komma till vår butik för att hämta din beställda vara.

Avbeställning/Ångerrätt

AB Stockholm Mr Poolman arbetar alltid för att minimera leveranstiderna och oftast behandlas din beställning direkt efter att du har genomfört ditt köp. På grund av den ibland korta hanteringstiden är det vanligtvis inte möjligt att avbeställa en order efter att den har lagts. Men du kan alltid kontakta oss på telefon: 08-290480 eller via e-post: info@poolmans.se för att diskutera eventuella ändringar.

För vissa varor, såsom special- eller måttbeställningar, gäller inte ångerrätten.

Vid inköp från poolmans.se gäller en returrätt på 14 dagar under följande villkor: Varan måste vara helt oanvänd och förpackningen hel och komplett utan skador för att returen ska kunna godkännas. Undantag kan göras för helt obruten förpackning. Returrätten gäller inte för beställningsvaror. Kostnaden för returfrakt måste du själv stå för om du väljer att utnyttja din returrätt. Vi löser inte ut några försändelser som inte är beställda av oss. För att undvika missförstånd är det bäst att kontakta oss innan en eventuell retur, antingen via e-post: info@poolmans.se eller telefon: 08-290480. Vi finns här för att hjälpa till och svara på eventuella frågor du kan ha angående returer eller ångerrätten.

Garantier

Vi erbjuder 2 års garanti på våra varor. För att garantin ska gälla ska produkten användas med gott omdöme och i normal omfattning.

Observera att garantin inte täcker slitagedelar såsom packningar, axeltätningar och glödlampor. Den omfattar inte heller skador som uppstår till följd av yttre påverkan, såsom fasbortfall, strömstötar eller felaktiga värden av klor, salt, alkalinitet eller pH under längre perioder.

Vi vill också understryka att garantin inte gäller för skador som orsakats av frätande syror, lutning, ogräsbekämpningsmedel, sand i poolen eller liknande.

I inget fall kan säljaren hållas ansvarig för direkta eller indirekta skador, följdskador, demonterings-/monteringskostnader eller förluster för köparen.

Vi strävar alltid efter att tillhandahålla högkvalitativa produkter och följer upp våra garantivillkor för att säkerställa kundens nöjdhet och förtroende.

 

Returrätt

Returer måste ske senast 14 dagar efter leveransdatum. Returer utan medgivande från oss godkänns inte. Vid retur av vara görs ett returavdrag på 25%.

Om du vill returnera en vara till oss, måste du som kund bekosta returfrakten. Vid felaktig leverans av vara står vi för returfrakten, men vänligen kontakta oss innan returen sker.

Varor som returneras till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses inte. Om du inte löser ut varor som du har beställt från oss, kommer vi att debitera dig för tur och returfrakt samt 15% av varuvärdet som hanteringskostnader.

Specialbeställda eller icke lagerförda liners debiteras till full kostnad. För att undvika missförstånd, vänligen kontakta oss innan en eventuell retur, antingen via e-post: info@rpoolmans.se eller telefon 08-290480. Vi finns här för att hjälpa till och svara på eventuella frågor du kan ha angående returer och returprocessen.

Ej utlösta varor

Vi debiterar fraktkostnader för beställda varor som inte hämtas ut och returneras till oss, om ingen annan överenskommelse har träffats. Det är viktigt att du som kund är medveten om denna policy och tar kontakt med oss om det uppstår några frågor eller om du behöver göra arrangemang för din beställning. Vi finns tillgängliga för att bistå med ytterligare information och hjälp.

Reklamation

Det är viktigt att du noggrant undersöker alla varor vid mottagandet för att försäkra dig om att de är felfria och fungerar som förväntat, samt att de har de egenskaper du förväntar dig. Om du upptäcker fel i en beställd vara bör du kontakta AB inom skälig tid från det att felet upptäcktes, eller borde ha upptäckts. Detta kan göras via telefon, e-post eller genom att besöka vår butik i Solna.

Vid mottagande av en vara som är trasig måste du omedelbart anmäla detta till antingen DHL eller Postnord och senast inom 3 dagar ta kontakt med oss på telefon: 08 29 04 80 eller via e-post: info@poolmans.se. Vi är här för att bistå med att lösa eventuella problem och se till att du får den hjälp du behöver.

Tid

Vid eventuella reparationer strävar AB efter att vara effektiva och genomföra reparationer så snabbt som möjligt. Den beräknade reparationstiden är vanligtvis 2-3 veckor. Vi arbetar kontinuerligt för att säkerställa att din produkt repareras och återvänder till dig i fullt fungerande skick inom den angivna tidsramen. Vi tackar för ditt tålamod och förtroende under reparationen.

Personuppgifter och sekretess

När du loggar in på vår sida eller går vidare till kassan krypteras all information omedelbart för att säkerställa din integritet och säkerhet. Om du inte är inloggad på vår webbplats vid köp hanteras köpet som en gästtransaktion.Vår webbplats använder cookies, vilket är en standardteknologi som nästan alla webbsidor använder idag. Syftet med cookies är att samla in statistik om hur webbplatsen används och ge oss värdefull information för att förbättra användarupplevelsen. Du kan välja att inte acceptera cookies genom inställningarna i din webbläsare om så önskas.Vi prioriterar din integritet och säkerhet och strävar alltid efter att tillhandahålla en säker och användarvänlig upplevelse för våra besökare och kunder.

Force Majeure:

Ingen part ska anses vara i brott mot detta avtal om utförandet av sina skyldigheter enligt detta avtal förhindras eller fördröjs på grund av omständigheter utanför dess rimliga kontroll, inklusive men inte begränsat till naturkatastrofer, krig, terrorism, strejker, lockouter, civila oro, myndighetsbeslut eller åtgärder, epidemier, pandemier eller andra liknande händelser (‘force majeure-händelser’). Parten som drabbats av en force majeure-händelse ska omedelbart meddela den andra parten om sådana händelser och deras förväntade inverkan på utförandet av detta avtal. Under sådana omständigheter ska parterna förhandla i god tro för att finna lämpliga lösningar för att minimera effekterna av force majeure-händelsen. Om force majeure-händelsen förhindrar eller fördröjer en parts utförande av dess skyldigheter enligt detta avtal under en sammanlagd period om mer än [antal dagar/veckor], ska den andra parten ha rätt att säga upp detta avtal med omedelbar verkan genom skriftligt meddelande till den drabbade parten.